به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی زابل گفت: هرساله از 250 هکتار باغات انگوریاقوتی بارور در زابل، دو هزار تن محصول برداشت میشد که امسال با کاهش 80 درصدی برداشت این محصول مواجه ایم.
موسوی افزود: انگور یاقوتی با خشکسالی و طوفان های شن منطقه سازگار است اما امسال بحران بی آبی به این نوع محصول خسارت وارد کرده است.
سطح باغات انگوریاقوتی در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان هیرمند، هامون، زهک، نیمروز و زابل 1800 هکتار است و پیش از این برداشت این محصول علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور نیز صادر می شده است.







ما را در سایت دوستداران فرهنگ و تمدن سیستان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 468